Λίγα λόγια για τούτο το Βιβλίο, του Klaus Kenneth (τίτλος πρωτοτύπου: Born to hate – Reborn to love): Όπως σαφώς προκύπτει, από όσα αναγράφονται σ' αυτό, τούτο το βιβλίο είναι γραμμένο από έναν άνθρωπο γεννημένο μέσα στην απόρριψη, την άρνηση και την ευθυνοφοβία εκείνων που κανονικά θα ήσαν υποχρεωμένοι να τον προστατέψουν και να τον αναθρέψουν.
Ο συγγραφέας είναι άτομο με ισχυρό και εγωκεντρικό χαρακτήρα, υπερήφανος και αλαζών με εξουσιαστικές τάσεις, υπό δαιμονική επήρεια και μάλιστα με επίγνωση, ευφυής, αλλά μη εμπαθής, και γι' αυτό αντικειμενικός στην κρίση του για τους άλλους και για τον εαυτό του. Ευγνώμων, φιλομαθής και φιλοσοφών. Ένα άτομο που δεν «χάθηκε» τελικά , αφού οι φιλοσοφικές του αναζητήσεις ήταν ουσιαστικές: Αναζητούσε την οδό, την αλήθεια και τη ζωή. Και όλα αυτά τα βρήκε στο Χριστό. Στη διδασκαλία του και στην άνευ όρων υποταγή και εμπιστοσύνη στο θέλημα του Κυρίου.
Ετούτος ο άνθρωπος, τελικά έλαβε αυτό που ζητούσε. Η καθαρότητα της αναζήτησης και η αποδοχή του θείου δεν «σκιάστηκαν» απο υποβολιμαίες αντιρρήσεις και προφάσεις εν αμαρτίαις.
‘Έζησε απίθανες περιπέτειες, περνώντας και ζώντας διδαχές-θεωρίες-στάσεις και καταστάσεις από κάθε θρησκεία, φιλοσοφικό δόγμα ή τάση και ό,τι ευαγγελιζόταν ειρήνη.
Ο συγγραφέας παρατήρησε ότι όλοι αυτοί οι φιλοσοφικοί στοχασμοί, οι ασκήσεις, οι πρακτικές έδιναν συγκεκριμένη ειρήνη, μικρής διάρκειας και μικρού βεληνεκούς. Χάριζαν κενότητα και αδιαφορία, απαλλαγή του νοός και αταραξία, αλλά όχι πνευματική και ψυχική ειρήνη, αγάπη, πραότητα, γλυκύτητα. Οι πρακτικές αυτές είχαν ιερατεία και οικονομικά συμφέροντα. Δεν είχαν αλληλεγγύη. Ο άνθρωπος γινόταν «Θεός» με τις δυνάμεις και την πειθαρχία του και αυτό αύξανε την αλαζονεία και την υπερηφάνειά του.
Ο συγγραφέας παρατήρησε -και πολλές φορές έχει σημειώσει- ότι όλες τις φορές που κινδύνευσε σοβαρά η ζωή του στη διάρκεια των περιηγήσεων και των ασκήσεών του πάντοτε απέφυγε τελικά τον κίνδυνο κατά τρόπο εντυπωσιακά θαυματουργό και εντελώς ανεξήγητο υπό τις συγκεκριμένες εκάστοτε συνθήκες.
Η συνάντησή του με τη χριστιανική πίστη δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Δυσπιστία και αμφισβήτηση χαρακτήριζαν τη στάση του προς πρόσωπα, θεσμούς και ευαγγελικές αρχές. Δαιμονικές επιρροές και παρεμβάσεις στις προσπάθειές του να ξεκοπεί από τον αντίθεο κόσμο στον οποίο ζούσε, καθιστούσαν αδύνατη την προσπάθεια πολλών ανθρώπων να τον βοηθήσουν. Αποτύγχαναν γι’ αυτό ακόμη και πολλές προσπάθειες του ίδιου του συγγραφέα.
Η ισχυρή επιθυμία του για εσωτερική ζεστασιά και γαλήνη και η εμπιστοσύνη ότι αυτή κάπου υπάρχει, ενίσχυσαν την πίστη του στην σπουδαιότητα της εσωτερικής γαλήνης. Η συνάντησή του με τη Μητέρα Τερέζα και μερικούς ακόμη πολύ σημαντικούς Χριστιανούς έκαμψε την αρχική άρνησή να συνδεθεί με το χριστιανισμό. Αντίρρηση που βασιζόταν στην προηγούμενη αρνητική του εμπειρία από τη συνάντηση και τη συνύπαρξή του με ακατάλληλα πρόσωπα (τη μητέρα του που ήταν πνευματίστρια και τον παρέδωσε σ’ έναν έκφυλο καθολικό ιερωμένο, ο οποίος για χρόνια ολόκληρα τον βίαζε καθημερινά κλπ, κλπ).
Η συνάντησή του με τον Αρχιμανδρίτη Σωφρόνιο του αποκάλυψε έναν κόσμο αλλιώτικο και η νουθεσία του από αυτόν τον βοήθησαν να μεταμορφωθεί ολοκληρωτικά και να ζήσει το πνεύμα της αγάπης και την άρνηση του εαυτού, της «φιλοτιμίας» και φιλαρχίας, του εγωισμού, της αλαζονείας και υπερηφανείας. Γύρισε να βοηθήσει τη μητέρα και τον πατέρα του γιατί επιθυμούσε και γι’ αυτούς τον παράδεισο της μετανοίας και της αγάπης.
Ως μουσικός έγραψε μουσική για το πνευματικό του αυτό ταξίδι που έγινε επιτυχία και παρουσιάσθηκε σε πολλές περιπτώσεις και είχε πολλές θετικές επιδράσεις . Έγινε εκπαιδευτικός σε σχολείο. Σπούδασε περαιτέρω στο Πανεπιστήμιο.
Σήμερα, διαβάζει και μεταφράζει Πατέρες για να τους γνωρίσουν και άνθρωποι που δεν μπορούν να διαβάσουν τη γλώσσα των Πατέρων.
Η περιγραφή των βιωμάτων και των δοκιμασιών του είναι συγκλονιστική και εγγίζει τα όρια του θρύλου. Απίστευτοι κίνδυνοι, κινηματογραφικές περιπέτειες, σε όλα τα πλάτη και μήκη της γής. Απόγνωση ερημίας και εγκατάλειψης, και απελπισία από το αδιέξοδο των καταχρήσεων και των αδιεξόδων που αυτές δημιουργούσαν συνεχώς και κατ’ επανάληψη, χαρακτηρίζουν την αφήγηση.
Νηνεμία παθών και βασάνων, ειρήνη ζωής, ευτυχία και χάρις, πραότητα, ευδοκίμηση αναζητήσεων, και ευτυχής κατάληξη επαγγελματικών, οικονομικών και πρακτικών αδιεξόδων, συμπαράσταση φίλων και αναγνώριση αναφέρονται προς επίρρωση της παρουσίας του Κυρίου σε ολόκληρη αυτή τη βασανισμένη ζωή -τη ζωή αναζήτησης- που «πειράσθηκε» φοβερά και κατ’ επανάληψη, και τελικά ανακάλυψε το Χριστό και διάλεξε να μείνει μ’ Αυτόν.
Η τελική επιλογή ήταν μια επιλογή με την επίγνωση ότι ο Χριστός θέλει:
- εμείς οι ίδιοι ελεύθερα να επιλέξουμε το δρόμο Του,
- να εμπιστευθούμε τη ζωή μας στα χέρια Του απολύτως, χωρίς ενδοιασμούς
- να ζούμε με την πίστη ότι αν Αυτός δεν θέλει εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε ό,τι επιθυμούμε
- Να επιθυμούμε μόνο πράγματα που είναι αρεστά σε Αυτόν, κι όχι επιλεκτικά την αλήθεια, γιατί αυτό είναι δαιμονικό.
- Αμαρτάνω θα πει αυτοκαταστρέφομαι
- Όταν προκύπτει εμπόδιο, να εξετάζουμε εκ νέου την απόφασή μας.
- Μεγάλα και υψηλά θα μας ανατεθούν μόλις μπορέσουμε να διαχειριζόμαστε ειλικρινώς και εντίμως τα μικρά και καθημερινά
- Να μην έχουμε υπεροψία, υπερηφάνεια και αλαζονεία
- Να έχουμε ταπείνωση και να ζητούμε από τον Κύριο να μας οδηγήσει εκεί όπου είναι το θέλημά Του και όχι εκεί όπου θέλουμε εμείς,
- κι Αυτός θα μας δείξει το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε…..
Μάκη, σ' ευχαριστώ που έφερες αυτό βιβλίο, ευχαριστώ και τον συγγραφέα που φωτίστηκε και μας έδωσε την εμπειρία του, τα πάθη και τις διδαχές του, προς δόξαν Κυρίου.
Σημείωση: «Χιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς», Του Klaus Kenneth (τίτλος πρωτοτύπου: Born to hate – Reborn to love), Εκδόσεις Εν Πλώ, Κολοκοτρώνη 49, (τηλ, 210 3226343 e-mail: info@enploeditions.gr).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου